wróć do blogu

Usługa doradcza „Strategia wejścia na rynek zagraniczny”

Projekt „Promocja gospodarcza MŚP – Podlaskie Centrum Eksportera”

Finansowanie: Usługa doradcza jest w całości finansowana z Programu Fundusze Europejskie dla Podlaskiego 2021‑2027 (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego). Całkowita wartość usługi wynosi 20 000 zł, a wysokość wkładu Funduszy Europejskich to 20 000 zł (100 % kosztów). Usługa będzie realizowana w okresie 26 czerwca 2025 r. – 31 października 2025 r.

Zakres działań

W ramach projektu eksperci Podlaskiej Fundacji Rozwoju Regionalnego przygotują dla PMB Sp. z o.o. kompleksową Strategię wejścia na rynek zagraniczny, obejmującą m.in.:

  • analizę potencjału eksportowego firmy oraz identyfikację najbardziej perspektywicznych rynków docelowych;
  • badanie konkurencji, trendów i barier wejścia na wskazane rynki;
  • rekomendacje dotyczące oferty produktowej, kanałów dystrybucji i promocji w kraju docelowym;
  • opracowanie planu działań eksportowych, w tym harmonogramu wejścia na rynek oraz wstępnych kalkulacji finansowych.

Grupy docelowe

Bezpośrednim odbiorcą usługi jest PMB Sp. z o.o., producent rozwiązań magazynowych pod marką Parking Magic Box. Pośrednio projekt skierowany jest do innych podlaskich przedsiębiorstw z sektora MŚP, które korzystają z efektów projektu „Promocja gospodarcza MŚP – Podlaskie Centrum Eksportera”, oraz do zagranicznych partnerów handlowych.

Cel i spodziewane efekty

Celem realizacji usługi doradczej jest wzmocnienie potencjału eksportowego firmy poprzez przygotowanie profesjonalnej strategii ekspansji zagranicznej. Oczekiwanym rezultatem jest wejście na nowe rynki i nawiązanie trwałej współpracy z partnerami zagranicznymi, co przełoży się na wzrost sprzedaży eksportowej oraz umocnienie pozycji PMB na arenie międzynarodowej.